Max - Ett av Sveriges mest hållbara företag
Svenska konsumenter anser att Max är den restaurangkedja som är bäst i Sverige på att ta miljöansvar och socialt ansvar.
– Max utmärker sig som ett företag som tar ansvar både socialt och för miljön. Vår undersökning visar att konsumenterna både tagit till sig av Max hållbarhetsarbete och att de gillar det, säger Erik Hedén, på Sustainable Brand Insight som genomfört undersökningen i ett pressmeddelande.
Konsumenterna har både svarat på om de känner till företagens hållbarhetsarbete och sedan fått svara på hur bra kvalitén är på arbetet. Max har det bästa kombinerade resultatet på dessa frågor i sin bransch. I samma kategori rankades 7-eleven, Burger King, McDonald’s, Pressbyrån, Sibylla och Subway.
– Hållbarhet handlar lika mycket om socialt engagemang som miljö och för oss är det en hjärtefråga. Vi måste alla dra vårt strå till stacken och jag hoppas vårt arbete kan inspirera andra att ta ansvar för ett mer hållbart samhälle, säger Christoffer Bergfors, vice vd på Max.