23948sdkhjf

Energidrycksexplosionen fortsätter: ”Omsatt lika mycket första kvartalet som hela förra året”

Energidrycksförsäljningen fortsätter att öka och likaså antalet bolag inom området. Men hittills har kampen om marknadsandelar inte börjat på allvar utan butikerna fortsätter att välkomna nya aktörer – som bara verkar driva upp försäljningen ännu mer.
Det är ingen hemlighet för den som gått runt i dagligvarubutikerna med öppna ögon det senaste decenniet att saker och ting förändrats i dryckesavdelningarna. Numera tar bland annat sportdryck, proteindryck och alkoholfri öl mer plats. De sockerfria läskalternativen har vuxit om de konventionella varianterna. Men allra tydligast är skillnaden i hur ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Livsmedelsjättarna skärper kraven på soja – ”risk för kränkningar av mänskliga rättigheter”
Norrmejerier vill avveckla Luleå mejeri
Herrljunga blir ny tillverkare av Ekobryggeriets drycker – tecknar avtal med Umida
Bönderna kritiserar hållbarhetsersättningen från Arla – ”straffas”
Ekoförsäljningen fortsätter minska
Arla sänker ersättningen till bönderna igen
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094