23948sdkhjf

Energidrycksaktören tar sig in hos stationskedjorna

Latitude 65 tas in hos Circle K och OKQ8.

Segertåget för den norrländska energidrycksproducenten ser ut att tuffa vidare. Nu ut på bilvägarna.

– Vårt nya samarbete med de två största stationskedjorna är givetvis mycket glädjande, men också lite logiskt. Det innebär att vi blir ännu mer geografiskt rikstäckande men också att vår tillgänglighet över dygnet ökar genom stationernas generösa öppettider. Dessutom är funktionsdryck en bra produkt när man behöver koncentrera sig en längre stund, som bakom ratten, säger försäljningschefen Daniel Önneberg.

I våras tog både Coop och Ica in deras drycker i centralsortimentet. Sedan tidigare hade Latitude 65:s produkter redan funnits hos Dagab, gymkedjan Nordic Wellness och runt 2 000 mindre butiker. 

Under sitt första riktiga verksamhetsår omsatte de 2,2 miljoner kronor för att året därpå ha intäkter på 26 miljoner kronor. Bolaget räknade i våras med att lanseringen på Coop och Ica skulle innebära en ökning av försäljningsställen med 50 procent.

I september tar energidrycksbolagets produkter sig in i hos stationerna. I samband med det ska man lansera en ny smak, hintar företaget i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125