23948sdkhjf

Tillväxten för växtbaserat mattas av – storsäljarna står för volymen

Växtbaserade livsmedel har tappat rejält med fart. Dryckerna har det inte lika tufft som köttalternativen. Potentialen finns menar tillverkarna, men allt hänger på att det smakar bra.
Flera producenter inom den växtbaserade livsmedelsbranschen vittnar om att tillväxten i branschen har avstannat, rejält. Mellan åren 2020–2022 ökade försäljningen med 21 procent, enligt siffror från Nielsen IQ. Nya siffror visar att dryckesprodukterna har stannat av, så även de färska, medan produkterna i frysdisken har tappat 11,4 procent i försäl...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.143