23948sdkhjf

Menigo lanserar nytt varumärke – vill bli bäst på färskvaror

Livsmedelsleverantören vill stärka sin position inom färskvaror under varumärket Färskvaruhallen Menigo.  

Med det nya varumärket vill företaget bli en av landets bästa specialister inom färskvaror, skriver de i ett pressmeddelande.

– Hos Färskvaruhallen Menigo får våra kunder stor expertis med varje leverans. Genom våra färskvaruspecialister får de tillgång till specialistkunskap kring råvarorna, tillagningen och kvalitén, men också tips kring köksekonomi, priser och menyplanering. Tillsammans hjälper vi våra kunder skapa lönsamma och goda affärer, säger Joakim Sköld-Östling, chef handelsvaror på Menigo.

Det nya konceptet är helhetssortiment av färskvaror där bland annat frukt och grönt, kött, fisk, fågel och deli ingår.

Färskvaror är otroligt viktigt för våra kunder, därför känns det jätteroligt att nu kunna lansera det varumärke och erbjudande som vi internt arbetat med under en längre tid, står det. 

– Trots att vi på Menigo marknadsför färskvaror under ett separat varumärke, Färskvaruhallen Menigo, så ingår det i vårt totala erbjudande. Det innebär att våra kunder får en gemensam leverans för alla sina varor, en orderbekräftelse och en faktura, bland annat, säger Nina Wahlgren Gill, kommersiell chef på Menigo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078