23948sdkhjf

Kött- och charkuteriföretagen rekryterar – stärker organisationen med nya roller

Rekryterar hållbarhetsansvarig och kommunikationsansvarig.

Kött- och charkuteriföretagen har rekryterat Ulrika Norvell som hållbarhetsansvarig och Anna Hertzman Björnstad som kommunikationsansvarig och utökar därmed organisationen med två nya roller. 

– Jag är mycket glad över att vi har förstärkt organisationen inom både området hållbarhet och kommunikation. Ulrika och Anna kommer att ha viktiga roller i arbetet framöver med att stärka och utveckla hela Kött- och charkuteriföretagens verksamhet, säger Magnus Därth, vd för Kött- och charkuteriföretagen, i ett pressmeddelande.

Ulrika Norvell, som börjar sin tjänst den 1 juni, kommer bland annat ansvara för miljöfrågor, hälsa och djurskydd. Närmast kommer hon från Svenskmärkning i rollen som kvalitetsansvarig.

– Jag ser verkligen fram emot att vara en del av Kött- och charkuteriföretagen och bidra till den spännande utveckling som branschföreningen har påbörjat och där hållbarhetsfrågorna blir allt viktigare, säger Ulrika Norvell.

I början av mars kommer Anna Hertzman Björnstad kliva in i sin roll som kommunikationsansvarig där hon bland annat ska bygga upp en strategisk kommunikation. Närmast kommer hon från Agfo, affärsnätverket för företag i svenska matsystemet.

 – Jag är väldigt glad över att kliva in i min nya roll och bidra till kommunikations- och varumärkesarbetet för Kött- och charkuteriföretagen, så att branschens viktiga frågor kan synliggöras på ett konstruktivt och positivt sätt, avslutar Anna Hertzman Björnstad.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.376