Kött- och charkuteriföretagen rekryterar – stärker organisationen med nya roller
Kött- och charkuteriföretagen har rekryterat Ulrika Norvell som hållbarhetsansvarig och Anna Hertzman Björnstad som kommunikationsansvarig och utökar därmed organisationen med två nya roller.
– Jag är mycket glad över att vi har förstärkt organisationen inom både området hållbarhet och kommunikation. Ulrika och Anna kommer att ha viktiga roller i arbetet framöver med att stärka och utveckla hela Kött- och charkuteriföretagens verksamhet, säger Magnus Därth, vd för Kött- och charkuteriföretagen, i ett pressmeddelande.
Ulrika Norvell, som börjar sin tjänst den 1 juni, kommer bland annat ansvara för miljöfrågor, hälsa och djurskydd. Närmast kommer hon från Svenskmärkning i rollen som kvalitetsansvarig.
– Jag ser verkligen fram emot att vara en del av Kött- och charkuteriföretagen och bidra till den spännande utveckling som branschföreningen har påbörjat och där hållbarhetsfrågorna blir allt viktigare, säger Ulrika Norvell.
I början av mars kommer Anna Hertzman Björnstad kliva in i sin roll som kommunikationsansvarig där hon bland annat ska bygga upp en strategisk kommunikation. Närmast kommer hon från Agfo, affärsnätverket för företag i svenska matsystemet.
– Jag är väldigt glad över att kliva in i min nya roll och bidra till kommunikations- och varumärkesarbetet för Kött- och charkuteriföretagen, så att branschens viktiga frågor kan synliggöras på ett konstruktivt och positivt sätt, avslutar Anna Hertzman Björnstad.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.