23948sdkhjf

Oumph ändrar sin förpackningsdesign

Foodtechbolaget fortsätter att sticka ut i hyllorna när tillväxten för växtbaserat har stagnerat.

Tillväxten för växtbaserade livsmedel har under en längre tid mattats av efter en enorm framfart. Aktörerna har valt olika vägar för att möta motgången. Det Livekidnly Collective-ägda varumärket Oumph har valt att attackera markanden och släppte flera nya produkter under hösten förra året, och nu ändrar de designen på förpackningarna inom dagligvaruhandeln.

Den nya designen bygger vidare på Oumphs klassiska varumärkesidentitet, men ökad tydlighet och särskiljning ska göra det lättare att både hitta varumärket och välja bland produkterna, står det i ett pressmeddelande.

– Oumph har alltid haft otroligt snygga förpackningar som stuckit ut inom den vegetariska kategorin, men för konsumenten har det varit svårt att navigera snabbt bland smakerna. Med den nya förpackningsdesignen kommer det bli lättare att särskilja de olika produkterna från varandra samtidigt som vårt fokus på food appeal kommer bli ännu tydligare. Dessutom kommer färgen bidra till att förpackningarna kommer att poppa mer i hyllan som helhet, kommenterar Elisabeth Samuelsson, varumärkeschef i Norden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063