Snart 100 år – logotypen byts ut
Det klassiska varumärket Skogaholm får ny design men epitetet Skogaholmslimpa består.
Det blir både en ny förpackningsdesign och logotyp för Skogaholm. Arbetet görs lagom till att det klassika varumärket fyller 100 år 2026.
– Vi närmar oss 100 årsjubileum av Skogaholm och inför jubileet vill vi visa att Skogaholm är en fräsch 100-åring. Därför har vi valt att se över hela Skogaholms visuella identitet, kommenterar Hilda Björkman, marknadsdirektör på Fazer Bageri, i ett pressmeddelande.
Den nya loggan och förpackningsdesignen har tagits fram i samarbete med design- och varumärkesbyrån Silver. I samband med lanseringen kommer det ett nytt bröd till butikshyllorna, Skogaholm Havrestund.
Skogaholms Bageri grundades 1926 av ett familjebageri i Eskilstuna. Sedan 2008 ingår Skogaholm i Fazerkoncernen.