23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Så ska uppstickaren ta andelar inom energidryck

Efter energiglassen släpper den svenska uppstickaren Healthy Brands of Sweden sin första dryckeskollektion i hopp om att ta marknadsandelar i en allt tuffare varukategori. En bransch som spås ha en fortsatt kraftig tillväxt framöver.

Funktions- och energidryck är två lukrativa varukategorier. Från mars förra året till mars i år, var försäljningsvärdet drygt 4,3 miljarder kronor. En ökning med 18,5 procent, jämfört med året innan enligt siffror från NielsenIQ.

Det lanseras nya drycker och smaker på löpande band inom kategorierna. En av tillverkarna som vill slå sig fram är det nystartade svenska foodtechbolaget Healthy Brands of Sweden. Först lanserade de en unik funktionell glass under namnet Hyer Energy, den skulle staka ut vägen för ett antal nya produkter som ska släppas under hösten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08