23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Det bubblar kring Smakis – ”Vi ser hål i marknaden”

Efter 30 år inom still drink-segmentet, tar varumärket Smakis steget in i kolsyrat.

Familjeföretaget Kalasföretaget Säljprofilen AB:s varumärke Smakis har funnits i över 30 år. Den välkända sugrörsdrycken har varit en del i barnens ryggsäck på utflykter eller på stranden. Nu vill företaget nå en bredare målgrupp och tillsätter kolsyra i några drycker.

– Vi ser att det finns ett hål i marknaden av kolsyrad ekologisk dryck med högt fruktinnehåll, och ser det mer som att vi kan tillföra något tillsammans inom kategorin istället för att konkurrera, säger Stefan Bondesson, försäljnings- och marknadschef, till Food Supply. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.354