23948sdkhjf

Odlarlaget till angrepp mot Lidl – ”från genuint skarpt till opålitligt grumligt”

Lidl Sverige satsar på svensk gurka men väljer att lyfta spansk gurka i en kampanj. Något som får Odlarlagets vd att undra var Lidl Sverige egentligen står för.


Odlarlagets vd Magnus J Nilsson ifrågasätter i ett inlägg på Linkedin Lidls hållning när det kommer till kedjans uttalade satsning på svensk gurka.

”Mitt i skördetopp av svensk gurka – när svensk odling behöver nå ut till varenda svensk konsument – väljer Lidl Sverige (leva livet) att annonsera och importera spansk gurka, gurka som dessutom frak...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078