23948sdkhjf

Kampen om kvargen intensifieras – Arla gör omtag

Kvargboomen fortsätter och Arla gör om förpackningen för att hävda sig i den allt tuffare konkurrensen.

Hälsovågen tycks inte tunna ut. Jakten på livsmedelsguldet protein fortsätter. 

Det var våren förra året som det började sina i kvargbrunnen hos mejerierna och stundtals var det tomt på den proteinrika mejerivaran i butikshyllorna. Skånemejeriers Lindahls hann knappt få fram förpackningar, och valde att leverera utan förpackningsomslag för att komma ikapp den ökande efterfrågan.

Skånemejerier gör en mångmiljoninvestering i en ny produktionslinje och har precis knutit upp ett samarbete med influerarbyrån Cure Media för att lyfta sin kvargförsäljning. Nu väljer Arla att slimma sina 450-grams förpackningarna och utökar med ny smak för att hävda sig.

– Vi vet att många gillar Arlas milda kvarg, och med den här uppdateringen kan vi nå ut till fler. Den nya bägaren gör det möjligt för oss att producera större volymer samtidigt som den är praktisk att ta med sig på språng, säger Julia Törnvall, ansvarig för kvarg på Arla, i ett pressmeddelande.

Förpackningen har fått en högre form och kommer att finnas med smakerna vanilj, blåbär samt persika och passion.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.046