23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Efter viss tvekan: Nu har Bubs bestämt sig

Trots den enorma internationella Swedish candy-vågen har Bubs hävdat att nuvarande kapacitet inte räcker till för att satsa i USA. Men nu har de bestämt att det blir lansering till hösten.

Bubsfabriken i Jönköping har byggts ut i flera omgångar för att möta den ökande efterfrågan. Men det har huvudsakligen handlat om att tillgodose de befintliga marknaderna har de hävdat.

– Vår strategi om att fylla på hyllorna på våra hemmamarknader i första hand kvarstår, men det är klart att vi hoppas att den här investeringen kommer innebära att vi även kan satsa mer på USA och andra länder igen, sa Joanna Mossberg, kommunikationschef på Orkla, till Food Supply alldeles nyligen i samband med mångmiljoninvesteringen av en ny produktionslinje.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094