23948sdkhjf

Greenfood fortsätter leverera – ”Picadeli förstärker vår framgång”

Picadelis nettomsättning ökade med 10,2 procent, enligt Greenfoodkoncernens rapport för andra kvartalet. Även Food Solutions ökar.

Greenfood levererade ytterligare ett starkt kvartal, drivet av förbättrad lönsamhet i alla affärsenheter. 

– Vi levererade ytterligare ett starkt kvartal. Picadeli förstärker vår framgång och bevisar styrkan i vårt food-to-go-koncept. Vårt fokus på tillgänglig och hälsosam mat fortsätter att tilltala konsumenter och återförsäljare i takt med att marknadstrender och regleringar i allt högre grad går till vår fördel, kommenterar David von Laskowski, vd Greenfood Group och Picadeli.

Koncernens justerade ebitda på 139,3 miljoner kronor (120,0) ökade med 16,1 procent, drivet av förbättringar inom alla tre affärsområden. 

Koncernens nettoomsättning uppgick till 1 561,1 miljoner kronor (1 525,6), en ökning med 2,3 procent, drivet av 10,2 procents tillväxt i Picadeli och 5,0 procents tillväxt i Food. 

Picadelis nettoomsättning under andra kvartalet ökade med 10,2 procent till 581,2 miljoner kronor (527,2), främst drivet av mer aktiva salladsbarer och ökad konsumtion per bar. 

Nettoomsättningen för Food Solutions ökade med 5,0 procent under andra kvartalet 2025 och justerat EBITDA ökade med 18,2 procent. Periodens resultat 37,1 miljoner kronor (-11,7). Kassaflödet från den löpande verksamheten var 113,9 miljoner kronor (111,5). Vid kvartalets slut uppgick koncernens tillgängliga likviditet till 186,0 miljoner kronor (164,3).
Läs också: Ny storägare i Greenfood – ”En spännande ny fas”

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047