23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Proteinboomen pressar mejerihyllan – ”fler och fler varumärken etablerar sig”

Hälsotrenden är glödhet – och i butikerna pågår en hård kamp. Mejerijättarna  kämpar om att vinna mark med nya grepp och smaker. Men det är fler som vill vara med och dela på marknaden.

Mejerijättarna växlar upp i takt med den starka hälsotrenden – där protein står i centrum. Förra året ledde den kraftiga efterfrågan på den proteinrika kvargen till att det blev brist och hyllorna gapade tomma.

Även finska Valio är med och slåss om proteinandelar på den svenska marknaden.

– Tillväxten är stark inom proteinsegmentet. Och det är ett viktigt område för Valios framtida tillväxt, säger Anette Björnlund, kommunikations- och hållbarhetschef Valio Sverige, till Food Supply.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032