23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Jättarna krokar arm – lyfter nya mattrenden

Kronfågel och Pauligs varumärke Santa Maria går hand i hand till nästan 200 butiker för att lyfta nästa stora trend inom all världens mat.

Pauligs varumärke Santa Maria satsar hårt på asian tacos – den nya all världens mat-trenden. I en intervju med Food Supply berättade Santa Marias vd, Lenita Ingelin, att intresset för världens mat växer hela tiden och speciellt för det asiatiska köket.

I början på hösten lanserade bolaget flera nya produkter inom segmentet och nu har de krokat arm med Kronfågel, då efterfrågan på svenskt kycklingkött har ökat kraftigt. De båda jättarna har gett sig ut på ett korståg där de fysiskt möter kunder i nästan 200 av Ica-kedjans butiker. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02