23948sdkhjf

Santa Maria byter namn på fejkguacamole

Santa Maria har uppgett att det ska ske ett namnbyte på deras "fejkguacamole".
Santa Maria säger att de ska byta namn på produkten "Dip guacamole style", för att göra det tydligare vad den innehåller, skriver Äkta Vara i ett pressmeddelande.

Santa Marias "Dip guacamole style" har tagits upp i media som ett exempel på en produkt som vilseleder konsumenten. Den innehåller nämligen endast 1,5 procent avokado.

Namnbyte på gång
Santa Maria själva försvarar produkten med att den, i motsats till hur den framställs, inte är en guacamole.

– Vi säljer inte en guacamole utan vad vi säljer är en dip guacamole style, säger kommunikationschef Sandra Flodström i programmet Plus på SVT och fortsätter:

– Och det viktiga är inte halten avokado utan det viktiga är att det är en god dip som dessutom ska ha bra konsistens, den ska vara hållbar i rumstemperatur och vi vet att våra konsumenter uppskattar den här smaken och att det är en uppskattad produkt.

Samtidigt säger hon att de sedan tidigare beslutat att se över och ändra förpackningsdesignen och produktnamnet, för att göra det tydligare för konsumenten vad burken innehåller.
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Nystartade uppstickaren Nuverica i internationellt samarbete
Extra: Ica lanserar hårt besparingsprogram – 200 tjänster ska bort
Oro för vikande efterfrågan på svenskproducerad mat
Ifrågasatt äggregel slopas – Coop jublar
Probi tar över distributionen av egna varumärket
Stora vinster med kväveåtervinning från avloppsvatten
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.129