23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Duni bildar ny organisation

Duni skapar en ny organisation med fem affärsområden.

Duni skapar en ny organisation med fem affärsområden i syftet att fokusera på lönsam tillväxt. Målet är att öka kundfokus och specialiseringsgrad i de nya organisationerna. De nya affärsområdena är Table Top, Meal Service, New Markets, Connsumer och Materials and Services.

- Duni har under decenniers arbete skapat mycket starka marknadspositioner på den traditionella restaurangmarknaden i Europa. Under flera år har tillväxttakten på denna marknad emellertid varit låg, säger Dunis VD Thomas Gustafsson i ett pressmeddelane.

- Samtidigt finns det andra segment på den europeiska marknaden som växer snabbt, till exempel fast food, caféer och take-away. Dessutom finns det många geografiska marknader utanför Europa som växer med tvåsiffriga procenttal årligen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078