23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Tacokung storsatsar på näthandel

Lars-Olof Mattsson gjorde Santa Maria till ett miljardföretag. Nya storsatsningen heter mat.se.

– Jag är övertygad om att matförsäljning på nätet växer till 15-20 miljarder kronor per år i Sverige, säger Måns Danielson vd på mat.se till Dagens Industri.

Lars-Olof Mattsson ledde kryddföretaget Santa Maria från en omsättning på åtta miljoner kronor till över fyra miljarder. Santa Maria såldes sedan till finländska Paulig och Lars-Olof Mattssons nya mål är nu istället att bli störst på matförsäljning via nätet, rapporterar Dagens Industri.

Tillsammans med sonen Ludwig Mattsson är han storägare i matsajten Mat.se som snabbt har blivit störst inom mat på nätet i Göteborg. Vd för företaget är Måns Danielson som ser stora framtidsutsikter för näthandeln.

– Vi tror att det är ett paragdigmskifte på gång i dagligvarumarknaden. Folk vill kunna handla på olika sätt, säger han till tidningen.

Och företaget satsar på att bli störst inom sitt segment.

– Det är viktigt för oss att bli störst inom mat på nätet. Det är en filosofi vi har med oss från Santa Maria, säger Lars-Olof Mattsson.

Ett steg i planerna att växa, är att inom kort noteras på Nasdaq OMX småbolagslista First North.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04