23948sdkhjf

Lidl ger sig ut på fördomsturné

Lidl besöker personer som haft fördomar om företaget i sociala medier och bygger upp en gourmetrestaurang utanför deras hem.
Lidl genomförde under förra året en omtalad kampanj med popup- restaurangen Dill. Nu öppnar den igen, under namnet ”Dill är Lidl”. Den här gången blir restaurangen en mobil variant som tillsammans med stjärnkocken Angela Hartnett, ger sig ut på en fördomsturné i hela Sverige.

Bygger upp restaurang utanför hemmet
Lidl kommer att åka hem till personer som på sociala medier haft fördomar om företaget. Utanför hemmet kommer en gourmetrestaurang byggas upp för att övertyga belackarna om Lidls kvalitet.

Först ut var Marie Söhrman i Sunne, som i fredags fick se lyftkranar bygga upp restaurangen. Hon hade i oktober- månad skrivit följande på Lidls facebooksida, "Jag tror inte på detta. Man får det man betalar för när det gäller kvalitet och innehåll.”

Restaurangen kommer även att stanna till i Malmö, Göteborg, Bålsta och Umeå. I dessa städer är restaurangen öppen för alla.
Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094