23948sdkhjf

Coca-Cola fortsätter med omtalad kampanj

Efter förra årets uppmärksammade kampanj byts återigen den vanliga logotypen ut mot de vanligaste förnamnen i Sverige.
I år kommer åtta av tio svenskar att kunna hitta sitt namn på flaskan. Det innebär att runt 600 namn finns på etiketterna, att jämföra med 150 namn under förra året.

Kampanjen fick förra gången snabb spridning i sociala medier, något läskjätten hoppas på igen.

– Över 10 000 bilder delades på Instagram under hashtaggen delaencoke. Nu vidgar vi kampanjen så att ännu fler får sina namn på vår ikoniska flaska, säger Eric Nilsson, varumärkesansvarig Coca-Cola Sverige, i ett pressmeddelande.

Flaskorna går att köpa med start nu i maj och kampanjen pågår fram till slutet av augusti.

– Förutom engagemanget från konsumenterna förra året så ökade vi läskkategorin inom servicehandeln med tio procent under kampanjen, vilket vi är stolta över, säger Eric Nilsson.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095