Satsningen av Dunkin´ Donuts sker genom att ett franchiseavtal har tecknats med Coffee & Brands Sweden AB. De kommer att driva samtliga enheter i egen regi.
– Sverige har en lång kaffetradition och med dagens trend bland svenskar att fika och äta ute alltmer så ligger vår satsning rätt i tiden. Med så erfarna affärsmän i ledningen som Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som samtliga har stor erfarenhet från konsumentmarknaden så är vi övertygade om att etableringarna kommer ske i den höga takt som planeras, säger Paul Twohig, vd för Dunkin´ Donuts i USA och Kanada.
Utöver företagets välkända munkar meddelar Tommy Svensson, vd för Coffee & Brands Sweden, att delar av menyn kommer att "skräddarsys efter lokala smaker".
Coffee & Brands Sweden AB ägs av Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson. De har tidigare erfarenheter av konsumentförsäljning från företag som Biltema, ICA, IKEA, Walt Disney och ÖoB.