23948sdkhjf

Wellplast prisas

Wellplast är vinnare i entreprenörstävlingen The Serendipity Challenge.
Förpackningsbolaget Wellplast blev vinnare i tävlingen The Serendipity Challenge som korar Sveriges främsta Start Up- eller tillväxtbolag. Wellplast AB är ett Skånebaserat bolag som grundades ur ett projekt på Chalmers 1999 och har utvecklat unika material för användning inom förpackning och emballage, och som nu får ett tillväxtpaket till ett värde av 500 000 kronor i form av expertisresurser för att utveckla bolaget.

– Det är väldigt spännande och vi är mycket stolta över att vinna i den fantastiska konkurrens som var. Det värdefulla tillväxtpaket som vi nu får ger oss möjlighet att utveckla de bitar vi vill och växa ytterligare, säger Anders Jönzon, vd på Wellplast AB i ett pressmeddelande. Konkret kan det till exempel vara vilka utvecklingsprojekt vi ska fokusera på och vilka marknader vi ska bredda oss inom. Utöver den specifika expertisen som vi får är det också väldigt positivt att få andras ögon på verksamheten i en expansionsfas.

Juryns motivering löd: Wellplast har en unik egenutvecklad teknikplattform och har bevisat styrkan i sin affärsmodell genom bolagets omsättning och vinst. Bolaget har ett starkt entreprenöriellt managementteam och ett tydligt koncept med en definierad marknad. Wellplast har en fantastisk framtidspotential.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067