23948sdkhjf

Max och Kronfågel i samarbete

Max och Kronfågel i nytt butikskoncept.
Max och Kronfågel inleder ett samarbete i frysdisken. Det rullar ett nytt, svenskt butikskoncept bestående av två olika kycklingburgare och en kycklingnugget ut i handeln. Den ökade efterfrågan av kycklingbaserade produkter i kombination med att fler varumärken från restaurangbranschen bryter mark i butikshyllorna, banar väg för framgång.

Smarta måltidslösningar
Att kycklingkonsumtionen ökar råder det ingen tvekan om. Hälsa och miljö är två faktorer som driver utvecklingen. Produkterna och recepten består av kycklingfilé samt kycklinglårfilé och är framtagna av Max produktutvecklingsgrupp tillsammans med Kronfågel. Kronfågel levererar även kycklingprodukterna till MAX-restauranger.

– Max och Kronfågel är två starka varumärken som förknippas med hög kvalitet, god smak och svenskt ursprung på sina råvaror. Tack vare vårt samarbete erbjuder vi konsumenten smarta måltidslösningar som smakar lika gott som på MAX-restaurangen, är enkla att tillaga och med ett garanterat högkvalitativt, svenskt kycklingkött. Lanseringen i butik ligger helt rätt i tiden, säger Annicka Hultin, produktchef på Kronfågel i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062