23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Karamellkungen i samarbete med Pepsodent

Pepsodent och Karamellkungen i unikt samarbete för en bättre godishylla.

Cirka 240 butiker i Sverige har nu en godislåda med tandkräm i lösviktshyllan till lösviktspris, för att uppmuntra till bättre tandhälsa.

Karamellkungen vill tillsammans med Pepsodent uppmuntra till en roligare tandborstningsstund som tar sin början redan i butikshyllan. Precis som lösgodiset kan man lägga ner tandkrämen – Pepsodent Kids – i godispåsen och betala vanligt lösviktpris i butiken.

- Många stannar vid godishyllan och vi vill göra det enklare för föräldrarna att få sina barn att tycka det är roligt att borsta tänderna. Det är festligt att lägga ner tandkräm bland smågodiset i påsen, då vill man också använda den, säger Charlotte Hansson, Brand Manager för Pepsodent på Unilever i ett pressmeddelande.

- Vi har fått ett fint mottagande och det känns roligt att få testa detta i cirka 240 butiker över hela landet. Detta är ett intressant sätt att samarbeta mellan kategorier och med handlarna för att få butiken att kännas levande, inspirerande och ansvarstagande. Många handlare har redan fått fin respons på sociala medier av konsumenter för detta initiativ, säger Björn Lindgren på Candyking.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|