23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

OLW: "Var rädd om nötterna"

OLW stödjer kampen mot prostatacancer för andra året i rad.

För andra året i rad är OLW i samarbete med Prostatacancerförbundet och genom en nio veckor lång kampanj ute i butik skänker snacksföretaget 200 000 kronor till forskning i kampen mot prostatacancer. I år har OLW valt att kalla kampanjen ”var rädd om nötterna”.

Genom kampanjen vill företaget vara med och bidra till ökad kunskapen om sjukdomen. Samtidigt som OLW vill vara med och uppmuntra män att prata om sina problem.

- Vi på OLW älskar nötter i alla dess former och att koppla våra nötpåsar till en välgörenhetskampanj tycker vi känns helt rätt. ”Var rädd om nötterna” är vi stolta över speciellt när vi vet att de insamlade pengarna kommer att göra skillnad för många män som är drabbade, säger Frida Axelsson, kampanjchef, Orkla Confectionery & Snacks Sverige i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|