23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Ottos Barnmat mot internationell marknad

Barnmatsföretaget Otto satsar på fler städer i Sverige och planerar även expansion internationellt.

Ottos Barnmat satsar på fler städer i Sverige. Särskilt utvalda Otto-butiker bygger nu om sina barnmatsavdelningar för att möta medvetna småbarnsföräldrar.





- Vi har en kö med butiker och massvis med förfrågningar från intresserade föräldrar ute i landet. Kunderna är verkligen med oss, när vi nu bygger en helt ny kategori, säger Mats Lönne, vd & grundare av Ottos Barnmat AB i ett pressmeddelande.





Stort internationellt intresse

Under 2014 presenterades Otto på Food Vision i Cannes och det fanns ett stort internationellt intresse bland den samlade globala livsmedelsindustrin. I planen finns färska maträtter och en expansion utanför Sverige. Grundarna till Ottos Barnmat ligger bland annat bakom ProViva.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.079