23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Nestlé spår försäljningslyft

Livsmedelsjätten räknar med en försäljningsökning på 5 procent i år.














Det är TT som skriver om Nestlé som efter ett svagt 2014, till följd av europeisk deflation och vikande efterfrågan i Asien, nu tror på ett bättre 2015. I bokslutet för 2014 redovisar Nestlé en försäljning som sjönk 0,5 procent till 91,6 miljarder schweiziska franc, bland annat ett resultat av valutaeffekter. Rensat för valutaeffekter lyfte försäljningen med 5,4 procent i Nord- och Sydamerika, 1,9 procent i Europa och 5,7 procent i Asien. Nettovinsten landade på 14,5 miljarder franc. Vilket var ett lyft med 4,4 miljarder mot året före, skriver TT.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062