23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Ica ökar försäljningen av svenskt kött

Ica ökar försäljningen av svenskt fläskkött med 20 procent

Under förra året satte Ica som mål att öka försäljningsvolymen av svenskt fläskkött med tio procent för att stödja svenskt jordbruk. Resultatet blev en försäljningsökning med 20 procent, vilket motsvarar 100 - 150 000 grisar per år. Nu fortsätter satsningen genom att Ica byter till svenskt kött i bland annat Icas falukorv.

- Under förra året ökade vi kampanjerna på svenskt färskt fläskkött, och vi satsade mycket på information om fördelarna med det svenska köttet i butikerna och i vår marknadsföring. Responsen på de åtgärderna har varit enorm, säger Anders Svensson, Vd Ica Sverige i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|