23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Cloetta ökar försäljningen

Cloetta redovisar en ökad försäljning på 8,6 procent under 2014.

Cloettas försäljning ökade med 8,6 procent och rörelseresultatet förbättrades till 577 Miljoner kronor. Året innan uppgick rörelseresultatet till 418 miljoner. Även omsättningen ökade från 4 893 miljoner under 2013 till 5 313 miljoner under 2014.

- Under året har vi också breddat och förbättrat vårt erbjudande inom Munchy Moments genom förvärven av Nutisal och The Jelly Bean Factory samt lanseringen av vårt nya lösviktskoncept i Sverige, kommenterar Bengt Baron, Koncernchef och vd i årsredovisningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02