23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Lejonet & Björnen på ny marknad

Produktchef: ”Vi är glada över att kunna erbjuda något helt nytt”.

Glasstillverkaren Lejonet & Björnen lanserar, tillsammans med vin- och spritimportören Chris Wine & Spirits, en 15-procentig likör till sommaren.

Pierre Kambouris, på Chris Wine & Spirits är produktchef för Lejonet & Björnens glasslikör Texas Fudge.

– Produkten är resultatet av ett samarbete företagen emellan och vi är glada över att kunna erbjuda något helt nytt på marknaden, säger han till Food Supply.

Enligt Pierre Kambouris är glasslikör något som inte tidigare har gjorts.

– Vi vet att glassen från Lejonet & Björnen uppskattas av många vuxna och vänder oss därför till en målgrupp som uppskattar att dricka avec eller använda likör i desserter.

I dagsläget produceras likören i Spanien, men redan nu tittar man på lösningar för att i framtiden kunna producera spritdrycken i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.117