Varje år delar branschorganisationerna Dagligvaruleverantörernas förbund, DLF och Svensk Dagligvaruhandel ut pris till den produkt som under föregående år lanserats på ett särskilt framgångsrikt sätt. I år stod slaget mellan Spendrups smaksatta mineralvatten Loka Crush och drickkvarg från Arla, en match som vanns av Loka. Enligt juryns motivering har Loka Crush "ritat om dryckeskartan och verkligen påverkat hela läskkategorins tillväxt".
Loka vinner branschpris
Spendrups slår Arla när Loka Crush utses till årets dagligvara.
Varje år delar branschorganisationerna Dagligvaruleverantörernas förbund, DLF och Svensk Dagligvaruhandel ut pris till den produkt som under föregående år lanserats på ett särskilt framgångsrikt sätt. I år stod slaget mellan Spendrups smaksatta mineralvatten Loka Crush och drickkvarg från Arla, en match som vanns av Loka. Enligt juryns motivering har Loka Crush "ritat om dryckeskartan och verkligen påverkat hela läskkategorins tillväxt".