23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Kritikstorm mot KFC

Nya kycklingrätten ser inte ut som i reklamen. KFC ber om ursäkt.












Snabbmatskedjan Kentucky Fried Chicken, KFC, lanserade nyligen en så kallad hälsorätt bestånds av kyckling, ris och sallad. Det skriver Aftonbladet, som hänvisar till brittiska Daily Mail. Allt startade med ett inlägg i sociala medier från en besviken KFC-kund i Storbritannien, något som sedan eskalerade till en stor diskussion om skillnaden mellan hur snabbmatskedjorna i allmänhet och KFC i synnerhet framställer sina rätter i reklamsammanhang och hur det ser ut när den väl serveras till kunder. Debatten har föranlett KFC att be om ursäkt. – Vi är verkligen ledsna för det här. Uppenbarligen var den här rislådan inte serverad som den skulle och vi har varit i kontakt med kunden, säger en talesperson för KFC till Daily Mail.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062