23948sdkhjf

Fazer prisas för utbildningsprogram

Försäljningsökande e-utbildning för brödsäljare får utmärkelse.
Fazer Training Camp. Så heter det utbildningsprogram som brödtillverkaren Fazer, tillsammans med utbildningsföretaget Intermezzon, tagit fram för att vässa sina brödsäljare och som nu prisas som "Bästa e-learning för vinstdrivande verksamhet” på Swedish Learning Awards 2015.

Genom e-utbilningen, som lanserades 2014, får bageriets säljare en grundkurs i bland annat butiksekonomi, varuexponering och konsumentanalyser. Med räkneexempel kan säljarna sedan hjälpa butikernas brödavdelningar att öka lönsamheten.

Enligt Andreas Sande, försäljningsutvecklingschef på Fazer Bageri, som varit med och tagit fram utbildningen, kan brödtillverkaren se tydliga kopplingar mellan kompetensutvecklingen som programmet bidragit till och en ökad försäljning.

— Utbildningen är ett effektivt och inspirerande sätt att utveckla våra medarbetare på och en del i vårt arbete att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare för duktiga säljare, säger han i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094