23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Hon ska göra kexen schysstare

Orkla Confectionery & Snacks Sverige tillsätter chef för samhällsansvar.
















Läs också:Då dumpar Orkla palmoljan helt













Det är Stina Petrini, idag kommunikationschef på kex- och snacksföretaget, som får den nyskapade tjänsten som CSR- och kommunikationschef. Uppdraget går ut på att ta ett tydligare grepp om hållbarhet och samhällsansvar för varumärken som OLW och Göteborgs Kex. — Jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla vårt arbete inom hållbarhet och CSR. Som ett av Sveriges ledande kex- och snacksföretag finns vi i de flesta konsumenters vardag och vi vill vara ett företag där miljöhänsyn, socialt engagemang och lönsamhet förenas, säger Stina Petrini, i ett pressmeddelande. En fråga som ligger på Stina Petrinis bord är den pågående processen att byta ut palmolja i samtliga produkter innan årets slut. Sedan 2014 är Orkla Confectionery & Snacks samarbetspartner till barnrättsorganisationen Maskrosbarn. Bland annat skänker företaget snacks och kakor. — Att få arbeta övergripande med kommunikation och samhällsfrågor, två områden som ligger mig varm om hjärtat, ska bli väldigt roligt. Vi arbetar ambitiöst med CSR-frågor och jag hoppas att vårat goda arbete kommer att nå ut bättre nu, säger Stina Petrini. Stina Petrini tillträdde den nya tjänsten 1 mars.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109