23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Juiceföretag satsar på nätdejting

Fruktsvinn blir "kärleksdryck" i Juiceverkets nya samarbete.

Stockholmsföretaget Juiceverket har tillsammans med nätdejtingsajten Match.com tagit fram ett koncept som kretsar kring charmen med skavanker.

Mellan mars och juni säljs därför en "kärleksdryck" gjord på fula frukter. Det innebär är att juicepressarna fylls med bruna bananer, mosiga hallon och kantstötta äpplen.

— Vi har tagit fram en dryck full av uppiggande och lusthöjande ingredienser som sätter fart på kärlekslivet. De mogna frukterna, med sina ”skönhetsfläckar”, utgör basen och bidrar med en fantastisk sötma och rund smak, säger Andreas Wilson, delägare på Juiceverket, i ett pressmeddelande.

Läs också: Coop lanserar "fula" frukter
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|