23948sdkhjf

Per Schlingmann blir vegohandlare

Går in som delägare i Ecoliving, som säljer veganska matkassar.
E-handelsföretaget Ecoliving, som driver prenumerationstjänsterna Naturalbox.se och Veganbox.se, har gått ut i en crowdfundingkampanj för att få in kapital för fortsatt utvecklingen.

— Vi har en agressiv tillväxtplan för vår e-handelssatsning inom ekologisk och vegansk hälsa. Som kvinnlig entreprenör är det viktigt för mig att bygga ett starkt team så jag kan fokusera på det som jag är bäst på. Genom crowdfunding hoppas vi kunna engagera människor, kunder och partners att delta i vår resa med visionen att bli ett synomym för "Whole Foods" online i Norden, säger Alicja Chlebna, som är grundare och vd för Naturalbox & Veganbox Ecoliving AB.

Nu står det klart att Moderaternas tidigare partisekreterare och chefsstrateg Per Schlingmann går in i bolaget som delägare och rådgivare.

— Det ska bli väldigt spännande att bidra till att utveckla ecoliving.se. Ecoliving har alla möjligheter att bli framgångsrika. Hälsotrenden fortsätter starkt, fler människor väljer gröna alternativ och Intresset för ekologiskt och veganskt ökar samtidigt som handeln befinner sig i en omvandling där bland annat e-handeln blir framtidens vinnare, säger Per Schlingmann, i ett pressmeddelande.

Alicja Chlebna beskriver Per Schlingmanns inträde i bolaget som "oerhört glädjande och viktigt".

— Han har ett genuint intresse för samhällsförändringar och frågor som berör den enskilda individen. Jag och Eva som grundat företaget vill bygga ett team runtom oss med duktiga och kunniga engagerade människor som delar våra värderingar, säger hon.

Ecoliving.se drog igång för omkring tre år sedan och omsatte 1,3 miljoner kronor under 2015. Gräsrotsfinansieringen ska möjliggöra en satsning på egna varumärken och en utlandsexpansion, skriver Dagens Industri.

Själv är Per Schlingmann, som räknar med att äga 5 procent av bolaget, varken vegan eller vegetarian.

— Mitt engagemang i detta handlar inte om att jag har en ideologisk syn på att vara vegan eller det ekologiska. För mig handlar det om att det är en väldigt stark idé och en entreprenör jag tror på, säger Per Schlingmann, till Dagens Industri.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079