Läs också:
Frukost hela dagen, bordsbokning och obegränsat med pommes frites. McDonalds, som brottas med vikande försäljningssiffror i USA, har inte hållit tillbaka i försöken att vinna tillbaka marknadsandelar på hemmaplan. Inte ens flaggskeppetsburgaren Big Mac sitter säkert i sadeln. Nu presenterar McDonalds såväl en större som en mindre variant av klassikern som lanserades 1968 — den mer omfångsrika "Grand Mac" med mer ost och en ny sås och "Mac Jr", som saknar mellanbröd. Det rapporterar AP. Läs också: Till en början måste den intresserade dock ta sig antingen till Dallas i Texas eller till centrala Ohio för att kunna beställa burgarna. Enligt den Ohio-baserade tidningen Columbus Business First berör testet 127 restauranger och kommer att pågå fram till den 6 juni. Därefter ska snabbmatsjätten utvärdera satsningen, och avgöra om de nya burgarna ska lanseras nationellt. Grand Mac kommer att få en prislapp på 4,89 dollar och Mac Jr prissätts mellan 2,39 och 2,59 dollar, uppger AP.