23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Big Mac blir större — och mindre

Snabbmatskedjan experimenterar med en större och mindre variant av flaggskeppsburgaren.

Frukost hela dagen, bordsbokning och obegränsat med pommes frites. McDonalds, som brottas med vikande försäljningssiffror i USA, har inte hållit tillbaka i försöken att vinna tillbaka marknadsandelar på hemmaplan.

Läs också: McDonalds börjar med buffé

Inte ens flaggskeppetsburgaren Big Mac sitter säkert i sadeln. Nu presenterar McDonalds såväl en större som en mindre variant av klassikern som lanserades 1968 — den mer omfångsrika "Grand Mac" med mer ost och en ny sås och "Mac Jr", som saknar mellanbröd. Det rapporterar AP.

Läs också:

McDonalds börjar med bordsbokning

Till en början måste den intresserade dock ta sig antingen till Dallas i Texas eller till centrala Ohio för att kunna beställa burgarna. Enligt den Ohio-baserade tidningen Columbus Business First berör testet 127 restauranger och kommer att pågå fram till den 6 juni. Därefter ska snabbmatsjätten utvärdera satsningen, och avgöra om de nya burgarna ska lanseras nationellt.

Läs också:Frukost ska lyfta snabbmatskedjan

Grand Mac kommer att få en prislapp på 4,89 dollar och Mac Jr prissätts mellan 2,39 och 2,59 dollar, uppger AP.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04