23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Liseberg väljer Max

Nöjesparken dumpar Burger King efter 16 år.

Sedan millennieskiftet har Burger King funnits på Liseberg i Göteborg. Men inför säsongen 2017 väljer nöjesparken att i stället samarbeta med Max.

— Det känns otroligt roligt att få samarbeta med just Max. Deras kvalitet, gedigna hållbarhetsarbete, syn på service och fokus på hälsosamma alternativ ligger helt i linje med Lisebergs övergripande arbete. Jag har svårt att se två varumärken som matchar varandra bättre, säger Thomas Sjöstrand, vice vd på Liseberg, i ett pressmeddelande.

Därmed får Max, som kommer att uppföra tre restauranger på området, tillgång till 3,1 miljoner besökare årligen.

— Vi är givetvis stolta över att Liseberg har valt Max. Det finns många likheter mellan oss, bland annat hur vi arbetar för en mer hållbar värld. Det gäller klimat- och miljöarbetet men också det sociala engagemanget. Det känns otroligt kul att kunna erbjuda nöjesparkens besökare Sveriges godaste hamburgare nästa år, säger Max Sverigechef Christoffer Bergfors.

Maxrestaurangerna öppnar i samband med Lisebergs vårpremiär i april 2017.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078