23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

KFC lanserar nagellack

Det ätbara nagellacket anspelar på snabbmatskedjans slogan.












Den amerikanska kycklingkedjan Kentucky Fried Chicken (KFC) har länge använt sig av sin slogan "Finger Lickin’ Good”. Nu får begreppet en ny mening, åtminstone för kunder i Hongkong. KFC lanserar nämligen två olika typer av fullt ätbara nagellack baserat på smaker från restaurangens storsäljare: Original och Hot & Spicy, Hongkong blir en slags testmarknad där kunderna kan rösta på sin favoritsmak — något som kommer att avgöra vilken av smakerna som kommer att lanseras brett och produceras i stor skala. — Konsumenten lägger helt enkelt på nagellacket och låter det torka som vanligt och sedan slickar de - igen och igen och igen., säger KFC till Adweek. I samband med lanseringen av nagellacken har KFC även släppt en musikvideo som kretsar målade naglar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078