23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Kopparbergs blir vinproducent

Ska konkurrera med prosecco och cava.












Efter visst hemlighetsmakeri står det klart att Kopparbergs nya satsning stavas "spackling rosé", en slags rosécider som under hösten kommer att lanseras på utvalda marknader i Europa, inte minst i det för bryggeriet så viktiga Storbritannien. Det uppger Nyhetsbyrån Direkt. — Nu blir det av, men jag kan inte namnge kunderna ännu, säger Kopparbergs vd Peter Bronsman till Nyhetsbyrån Direkt och fortsätter: — Det är som en champagneflaska på 75 centiliter, som riktar sig mot vinsegmentet med en image mot champagnehållet. Enligt Kopparbergs vd är det i första hand målgruppen för mousserande vin, som italienska prosecco eller spanska cava, som ska vinnas över.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.167