23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

De kan utses till Sveriges bästa marknadschefer

I höst delar Resumé ut priser till de chefer som stärkt sitt varumärke bäst.








Kategori Livsmedelskedjor:

Mikael Ekensteen, City Gross

Björn Larsson, Coop

Anders Danielsson, Hemköp

Mats Liedholm, ICA

Caroline Forsshéll, Lidl

Niklas Nettrup, Tempo

Patrick Grabenbauer, Willys



Kategori Snabbmat:

Sarah Frelin Ekvall, Burger King

Pernilla Näslund, Frasses

Henrik Åström, Max

Jeff Jackett, McDonald's

Johanna Ståhl, Pizza Hut

Lena Lundvall, Sibylla

Eva Ekeberg, Subway

För elfte året i rad anordnar tidningen Resumé prisutdelning för Sveriges bästa marknadschefer. Tillsammans med undersökningsföretaget Xtreme har Resumé mätt hur ett hundratal olika varumärken utvecklats sedan oktober 2015. I de 15 olika kategorierna ska en vinnare utses, baserat på vem som mest effektivt lyckats öka kännedomen om det egna varumärket utifrån dess förutsättningar. Dessutom koras en totalvinnare som Sveriges bästa marknadschef. Senaste gången en chef inom livsmedelsindustrin utsågs till Sveriges bästa var 2009, då Ivar Fransson från Coop tog hem priset. Utdelningen sker på Berns i Stockholm 20 oktober.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125