Med tillsättningen av Susanne Wibréus som ny marknadschef hämtar OLW någon som redan har bra koll på bolaget. Susanne Wibréus befordras nämligen från tjänsten som affärsutvecklare på Orkla Confectionery & Snacks Sverige, där varumärket OLW ingår.
Wibréus har lång erfarenhet av marknadsföring inom dagligvarubranschen och har tidigare arbetat som produktchef för både OLW och norska bolaget Lilleborg (även det Orkla-ägt) samt kategorichef för Orkla Confectionery & Snacks.
– Jag är mycket glad att Susanne accepterat erbjudandet som marknadschef för OLW. Jag är övertygad om att hon med sin person, erfarenhet och kompetens kommer bidra till en stark utveckling i en spännande och hårt konkurrensutsatt kategori samt befästa marknadsledande positioner för våra snacksvarumärken, säger Marcus Thollin, marknadsdirektör för Orkla Confectionery & Snacks Sverige, i ett pressmeddelande.
Susanne Wibréus tillträder tjänsten 15 september. Hon efterträder Charlotte Siljebrand Nisses, som innehaft rollen sedan maj 2013. I och med bytet lämnar också Siljebrand Nisses Orkla.
OLW ingår i Orkla Confectionery & Snacks Sverige tillsammans med bland andra varumärkena Göteborgs Kex, Svenska Naturchips, Cheez Doodles, Ballerina, Singoalla och Bravo.