23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Selecta premiärsäljer från egna rosteriet

Drygt ett halvår efter att köpet av ett internationellt rosteri gått igenom tar de egna kaffeprodukterna plats i svenska utbudet.

I september förra året gjorde vending-jätten Selecta klart om att förvärva kafferosteriet Pelican Rouge, sedan tidigare specialiserade på produkter mot just vendingmaskiner och så kallat office coffee.

I dag syns nästa steg efter affären, då man börjar sälja produkter från det egna rosteriet på den svenska marknaden.

Enligt Selecta är målsättningen med att ha tillgång till ett eget rosteri att själva kunna anpassa produkterna för svenska marknaden i så hög utsträckning som möjligt.

– Med ett eget kafferosteri kan vi delta i produktutvecklingen på ett sätt som vi inte har kunnat tidigare. Med den samlade kunskapen, arvet och hantverket kan vi påverka, styra och kontrollera tillverkningen av produkter som passar marknaden och våra kunders behov, säger Selecta Sveriges vd Michael Bech-Jansen i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|