23948sdkhjf

Tulip med nya förpackningar

Ska spara in på miljön på toppingprodukter.

Hälften så mycket plast och smart återförslutningsbar mjuk påse för att minska matsvinnet och underlätta i vardagen. Det är receptet på Tulips nya förpackningar för sin populära serie med toppingprodukter.

När Tulip introducerar en helt ny modern förpackning för topping blir det många fördelar för konsumenten: den mjuka påsen går enkelt att frysa och det blir mindre sopor att sortera.

Det handlar om fyra produkter som nu kommer att presenteras i nya smarta återförslutningsbara påsar: Rökt skinka (strimlad), Kokt skinka (strimlad), Kalkon (strimlad) och Salami (skivad).

Produktionsmässigt innebär det ett rejält grönt kliv framåt för Tulip: förpackningen produceras av väldigt lite material och plastanvändningen reduceras därmed med hälften.

– Det är ett avsevärt mer miljövänligt val än tidigare. För konsumenten blir hela användningen mer praktisk, det blir lättare att dosera rätt mängd topping och spara resten i kyl eller frys, vilket minskar matsvinnet, säger Gabriella Lysell, marknadschef på Tulip Food Company Sverige.

Tulips toppingprodukter passar perfekt för snabblagade måltider, som fyllning till omelett, pizzatopping, i gratänger, soppor och sallader.

Och de nya förpackningarna har fler fördelar i en hektisk vardag:

– Vem har inte irriterat sig på förpackningar med skarpa kanter som skär upp matkassen och tar massa onödig plats, men det problemet försvinner ju nu. Vi är glada att vi löser flera problem på ett bräde, dessutom är förpackningarna riktigt snygga!

Från och med vecka 6 finns de nya förpackningarna för Tulips topping ute i butik.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Krönika: Björn Hellman om politikernas populistiska utspel
Sjöstrand Coffee får brittisk miljonorder
Cafékedjan Le Croissant i konkurs
Semper ansluter sig till Lantmännens gröna initiativ
Probi tillsätter ny ordinarie vd
Därför pressar kedjorna sina leverantörer att sätta vetenskapsbaserade mål
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.126