23948sdkhjf

Atria satsar på Lönneberga – går in i nya kategorier

Kort efter beskedet om att Atria varslar ett 40-tal anställda kan bolaget nu meddela att de storsatsar på två nya produktkategorier för varumärket Lönneberga; kyckling och måltidskorv.

– Lönneberga är Atrias starkaste varumärke och i undersökningar får det höga siffror på kännedom, preferens och trovärdighet. Vi ser därför en stor tillväxtpotential genom att bredda sortimentet och erbjuda kunderna produkter till alla dagens måltider från ett och samma varumärke, säger Jarmo Lindholm, vd Atria Sverige i en kommentar.

Totalt kommer tio nya produkter att lanseras under våren. Tillverkningen kommer att ske i flera olika delar av landet. Kycklingen produceras i Sölvesborg, korvarna i Sköllersta, och charkpåläggen i Malmö, Tranås och Borås.

Under året kommer även två av Atrias produkter att byta varumärke till Lönneberga,
däribland Onsalas lufttorkade salami och pastejer från Pastejköket.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.08