23948sdkhjf

Ökad omsättning – men förlust för Veg of Lund

Veg of Lund, som utvecklar och säljer växtbaserade livsmedel, redovisar ett nettoresultat för det fjärde kvartalet 2019 på -6,0 miljoner kronor (-2,1).

Nettoomsättningen steg till 0,5 miljoner kronor (0,4). Ökningen beror främst på uppstartad försäljning i Londonområdet genom bolagets brittiska dotterbolag, uppger Veg of Lund.

Bolagets fokus under 2019 har varit att etablera varumärket och sin första produkt, My Foodie, samt bygga en organisation för den planerade expansionen.

"Veg of Lund har etablerat egna helägda bolag i Storbritannien och USA, och tillsammans med lokala marknadsexperter för vi diskussioner med flera potentiella kunder. I februari 2020 presenterade vi vår nya direktförsäljningsbil som vi kommer att använda för att stärka våra relationer med kunder och konsumenter. Vi börjar i Skåne och avser fortsätta under året, med bilar också i Göteborgs- och Stockholmsområdet. Vi utvärderar även olika lösningar inom e-handel", skriver vd Thomas Olander i
bokslutsrapporten.

Veg of Lund noterade bolagets aktie på handelsplattformen Nasdaq First North den 10 februari i år. I januari gjorde Nyhetsbyrån Direkt entv-intervjumed bolaget.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078