23948sdkhjf

Foodora och Santa Maria lanserar digital tacokedja

En ny digital restaurangkedja har sett dagens ljus. Matleverantören Foodora och varumärket Santa Maria ligger gemensamt bakom konceptet Tacotarian som lanseras på 25 platser runt om i Sverige.

Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och konceptet fungerar som ett tillägg till restaurangens ordinarie utbud. Foodora svarar för utbildning och utrustning och Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienserna. Menyn har företagen tagit fram tillsammans. 

– Restaurangbranschen har lidit hårt under coronaepidemin och detta är vårt bidrag för att se till att de kan stärka sina muskler för att överleva, säger Hans Skruvfors, vd Foodora Sverige.

– Tacos är verkligen en glädjespridare. Vi är därför väldigt glada över att tillsammans med Foodora kunna ta ut Tacotarian-konceptet till restaurangköken och stötta deras verksamhet på det sätt vi kan bäst, säger Kristina Hovmöller, country manager out of home på Paulig i Sverige.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De blir först med svenska ekologiska bönor på burk
Stacky’s tar in kapital
Picadeli är på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
FTI avvecklas: Nytt bolag ska möta framtidens krav på producentansvar
Så klarade Skåne-Möllan prisökningarna
Utmanande kvartal för Midsona
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
RS & FastFood
Packnet

Sänd till en kollega

0.111