23948sdkhjf

Cloetta lanserar nytt butikskoncept

Cloetta Pick & Mix satsar stort på lösplocket inom varumärket Candyking, som ersätter Karamellkungen, och lanserar nu ett nytt butikskoncept.

Läs också: Foodora rekryterar chef från Cloetta

Det nya konceptet lanseras samtidigt med en omfattande kommunikationskampanj för varumärket Candyking och är ett så kallat start & stopp-koncept, vilket innebär att det finns ett tydligt shoppingflöde i lösgodishyllan samt att alla skopor hålls fräscha genom rengöring efter varje användning.

– Kategorin har tidigare drivits av pris men nu flyttar vi fokus till härliga upplevelser för både kunder och konsumenter, före och under besöket, samt hela vägen hem till soffan, säger Sara Sturesson, Channel Brand Manager på Cloetta Pick & Mix.

En ny design har också tagits fram för att förtydliga varumärkets identitet och under hösten kommer   Candyking att synas i allt från tv-reklam till sociala medier. Samarbete inleds även med nischade influencers och en ny hemsida lanseras där konsumenter lättare ska kunna hitta information.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094