23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Premium Snacks ökade i omsättning

Det Spotlightlistade snacksbolaget Premium Snacks nettoomsättning för det andra kvartalet ökade till 84,8 miljoner kronor, jämfört med 76,5 miljoner för samma period 2020. Bruttomarginalen ökade till 43,1 procent (39,1%).

Ebitda-resultat uppgick till 6,3 miljoner kronor (3,8) och resultat före skatt ökade till 3,1 miljoner kronor (0,6).

Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 3,4 miljoner kronor (-0,8).

Det är de långsiktigt strategiska produktsegmenten förpackat under varumärkena Exotic Snacks och Gårdschips som hade den starkaste tillväxten under andra kvartalet. Exotic Snacks lösviktskoncept är fortsatt påverkat av covid-19 men med en successivt starkare försäljning under andra kvartalet i förhållande till motsvarande period föregående år. Även exporten har hämmats genom att satsningarna här har fått stå tillbaka men tillväxten har likväl varit positiv, skriver vd Anna Wallin Krasse.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02